Как  Instagram звезда се отказа да “продава анорексия”

Как  Instagram звезда се отказа да “продава анорексия”

Лусинда Евелин признава, че не нейният външен вид, харизма или талант пред камерата са предпоставка предложенията за работа да завалят. Истинската причина са хилядите ѝ последователи в Instagram.

След кратък опит като модел, 28-годишната започва да намира големи брандове, които й се обръщат към нея, за да участва в промоционалните им кампании.

Всичко, което трябва да направи, е да публикува селфи в социалните медии на себе си и продукти, които получава безплатно. Тя рекламира всичко — от молив за оформяне на вежди до органични тампони и мултивитаминни млечни шейкове за растеж на косата. Така започва кариерата си на „инфлуенсър“ в социалните медии.

“Усилията са незначителни, а заплащането — повече от добро в много случаи“, казва Лусинда. „Чувствам се ценна и мисля, че това е причината много жени да го правят.“

Привличането на редовна платена работа е изкушаващо и разнообразните публикации й носят 15 000 последователи в Instagram.

Но когато се съгласява да подкрепи кафе за бързо отслабване, звездата от Глазгоу започва да има угризения.

“Проблемът е, че имат думата“слаб „в заглавието“, казва тя. „Слабо това, слабо онова и това е тъжно, защото казва, че ако не си слаб, не си достатъчно добър.

„Не мисля, че изобщо трябва да е позволено да се отправя такова послание от бранд.

„Това граничи с продажба на анорексия, хранителни разстройства и проблеми с психичното здраве.“

В крайна сметка Лусинда си дава сметка, че не е в състояние да отговори на неудобния въпрос, задаван от приятелите й, дали „чудотворните“ напитки са ефикасни, защото в действителност открива, че резултатът няма общо с обещаното на етикета.

Тя споделя: „Когато някой ти задава тези въпроси, те кара да мислиш за нещата по различен начин.”

„Казах, че прави корема ти малко по-плосък корем, помага при подуване на корема, но няма да те направи слаб и те ме попитаха защо ги промотирам в такъв случай.”

„Едно е да продаваш неща онлайн на непознати, но когато приятелите ти се обръщат към теб, не бих могъл да ги излъжа.”

„Погледах го малко повече и разбрах, че всъщност не е това, което казва.

Беше фалшива реклама, която просто продаваше несигурност на хората

и всъщност не бях съгласна с това. Реших да се разгранича от тези видове продукти. „

Оттогава Лусинда заряза марката кафе, въпреки че предишните й публикации в Instagram за тях остават онлайн.

Тя призовава колегите си, инфлуенсъри, внимателно да проучат продуктите, които рекламират, особено като се има предвид, че висок процент от техните последователи са в юношеска възраст.

Тя казва: „Мисля, че е наистина невежо да мислим, че нямаме морално и социално задължение към хората, които виждат нашите постове.”

„Когато се замислям за своите последователи, обикновено си ги представям възрастни, но много от тях не са възрастни, голяма част от тях ще са ученици.

„Трябва да поемете отговорност за това и мисля, че е егоистично и неморално да не го правите. Трябва да сте наясно с влиянието, което оказвате върху вашата публика.“

Работи ли кафето за отслабване

Регистрираният диетолог д-р Катерина Василаки обяснява, че детокс чайовете и кафето действат предимно чрез слабително действие.

Тя казва: „Те увеличават движенията на червата и времето, необходимо за движение на червата, се съкращава.”

“Проблемът е, че по този начин храносмилателната и отделителната система няма да имат достатъчно време, за да извлекат хранителни вещества или течности.“

Тя добавя, че тези напитки имат потенциала да причинят дехидратация, проблеми с работата на червата и индиректно, до „нарушено хранене“.

Д-р Василаки продължи: „Това, което бих казал е, че диетата не е безрискова и доста хора, които се опитват да отслабнат с помощта на чайове и кафета, всъщност не знаят това — че имат слабителен ефект.

„Виждаме, че приемът на тези продукти свързан с нарушения в храненето, проблеми с психичното здраве и дори допълнително наддаване на тегло, особено при тийнейджърите.”

„Има проучвания, които показват, че тийнейджърите, които са на диети в дългосрочен план, наддават повече на тегло от тийнейджърите, които не са на диета.“

Историята на Лусинда идва на фона на разрастваща се кампания против рекламата на продукти за бързо отслабване от известни личности и инфлуенсъри.

Основана от Манди Джоунс от Empowered Woman Project, кампанията търси по-строги регулации за платени промоции в социалните медии и притиска звездите да станат по-внимателни към продуктите, които решат да подкрепят.

Г-жа Джоунс каза пред BBC Scotland: „Мисля, че това е много вредно — защо трябва да изглеждаме по определен начин?”

„В момента има огромна революция, свързана с позитивното приемане на телата ни и харесването на различни типове тяло, виждам го в много различни рекламни кампании, което е страхотно.

„Въпреки това тези знаменитости и инфлуенсъри продължават да служат на просто вреден идеал. Младежите смятат, че трябва да изглеждат по този начин, за да бъдат успешни.“

Кампанията вече привлече вниманието

Г-жа Робисън изпрати парламентарно предложение до колегите, подчертавайки колко компании за отслабване изискват снимка преди и след, когато промотират своите продукти — често направени в един и същи ден. Тя казва, че практиката „може да изгради неточно изобразяване на здравословна загуба на тегло в резултат на използване на продукта“.

Говорител на Instagram каза: „Това е важна област, за която много мислим.

„Този тип публикации включват платени промоционални партньорства между марки и влиятелни лица, за които нашите рекламни политики не важат.”

„Гледаме това отблизо, за да разберем как можем да подобрим политиките си.“

Снимка: Instagram на Лусинда

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.